Ad Code

Responsive Advertisement

INNEN-ONNAN

6/innen-onnan/ticker-posts

„Mr. K“ MEGMONDJA ...

 

„Mr. K“ Dubai egyik plázájában vezeti a The Art Watches nevű órakereskedést és szervizt. Érdekes figura: boltos, tanácsadó és „watch expert“ egyszerre. Erős akcentussal beszéli az angolt, és helytelenül ejti a bonyolultabb cégneveket, viszont számolatlanul szórja az internetre sommás véleményét óramárkákról és vásárlóikról. Egy jelenség, akinek nem kell minden szavát komolyan venni, mégsem teljesen érdektelen, amit mond. Olykor érdemes elgondolkodni meghökkentő állításain, máskor meg betekintést nyerhetünk a furmányos kereskedői attitűd rejtelmeibe. 

„Háromféle órát soha ne vegyél meg“ – figyelmeztet egyik rövid videójában. „Olyat, amiben ETA szerkezet van(?), olyat, amit utólag dobtak fel gyémántokkal, és kerüld azokat a cégeket, amelyeknek nincs azonnal felismerhető, emblematikus modelljük, mint a Rolex Submariner vagy az Audemars Piguet Royal Oak“. Vagyis a drágábbak közül válogass, mert azokkal én jobban járok. Olykor viszont kifejezetten szellemes. Például, ha megkérdezik tőle, hogy miért nem kedveli az Hublot-t, azt feleli: „Már hogyne kedvelném, nagyon is kedvelem. Hublot órák javításából vettem a házamat meg az autómat. Ez a cég segít eltartani a családomat.“ 

Az alábbiakban a vele készült egyik reklámcélú ál-interjú szabad fordítása következik, amelyben „Mr. K“ különböző óramárkák vásárlóit tipizálja. Nyilván a dubai-i vásárlóközönségre alapozza véleményét, hiszen azt ismeri. Úgyhogy csak óvatosan...

 

MILYEN SZEMÉLYISÉGŰ EMBEREK VESZNEK ...

Seiko-t – olyanok, akiknek nincs pénzük.

Omegát – akiknek nincs elég pénzük, de szeretik az órákat.

Rolexet – akiknek van némi beforgatható pénzük órába. Máshol: a ruppótlanok (pennysless), mert nem tudnak jelentős összeget órára költeni, de a pénzüket biztonságban akarják tudni. Magyarán: a Rolex-szel nem tévedhetsz, de ha tényleg van pénzed órára, inkább nézz körül a piacon! 

Breitlinget – bizonytalan anyagi helyzetű emberek, mint a Land Cruiser tulajdonosok(?), akiknek éppen összejött valami, de a státuszuk ingadozik. 

Franck Müllert – akiknél nem számít a pénz, azt veszik, ami megtetszik. 

Audemars Piguet-t – van pénzük, de azt akarják mutatni, hogy sokkal több pénzük van, mert előkelőnek akarnak látszani. 

F. P. Journe-t – akiknek a pénzük mellé ízlésük is van, és valószínűleg egy korlátlanul bővíthető kollekciójuk(?). 

Glashütte Originalt – akik valóban minőségi és értékes dolgokra költik a pénzüket. 

Patek Philippe-et – a gazdagok. 

Vacheron Constantint – akik gazdagok és n a g y o n kulturáltak. 


Már csak azért is érdemes fenntartással kezelni „Mr. K“ szavait, mert a kérdés a vásárlók személyiségére vonatkozott, az anyagi helyzet pedig nem személyiségjegy. Lesz, aki számára a gondolkodás nélkül rávágott válaszok tapasztalatra és hozzáértésre utalnak, másokat meg elbizonytalaníthatnak. „Ha én ott egy Breitlinget akarnék venni, azzal aláírnám, hogy bizonytalan az anyagi helyzetem?“ Amúgy a jeles boltos-youtuber csuklóján egy 2023 óta kapható Omega Seamaster Aquaterra Summer Blue látható. Fentiek alapján magam is az "omegások" csoportjába tartoznék, mivel nincs elég pénzem, de szeretem az órákat. Most már csak arra lenne szükség, hogy a „nincs elég“ olyan szinten ne legyen elég, hogy legalább egy Speedmaster ’57 kijöjjön belőle. Aztán mindenki gondoljon, amit akar. :) 


További okosságok itt.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Ad Code

Responsive Advertisement