Ma már szélesebb, Svájctól Japánig terjedő körből származó szerkezeteket építenek be az óráikba, amelyeket nem is annyira a sportos, mint inkább a kalandvágyó lelkületű vásárlók számára gyártanak.
Autós tesztet akartam nézni a You Tube-on, és hát ki mással, mint Vályi Istvánnal, de bárhogy is igyekeztem kikapcsolódni a napi rutintól
eltérő területen, kiderült, hogy csak nem tudok szabadulni az óráktól. Azonnal feltűnt, hogy ezt az órát még nem láttam Vályi úron,
és miután gyanús lett a típus, átböngésztem a Vostok Europe oldalát. Naná, hogy ott díszelgett az Almaz Space Station nevezetű, tipikus WE.
A Vostok Europe nem azonos az 1942-ben Tatárföldre evakuált szovjet (ma orosz) óragyárral, noha a litván cég 2003-as indulásától 2014-ig szoros kapcsolatot ápolt az „eredeti“ Vostok órák gyártójával a Chystopol Watch Factory Vostokkal és annak szerkezetgyárával. Ma már szélesebb, Svájctól Japánig terjedő körből származó szerkezeteket építenek be az óráikba, amelyeket nem is annyira a sportos, mint inkább a kalandvágyó lelkületű vásárlók számára gyártanak.
Egy WE órát kilométeres távolságból felismerhetünk, egyrészt külső jegyei, másrészt hatalmas mérete alapján. Az Almaz sem kicsike, nyilván azért szerepel a nevében a Space Station szó, mert majdnem akkora, mint egy űrállomás: tokátmérője a fülek és a korona nélkül 47 mm, magassága 15,4 mm – valóságos torony. Szerencsére az autók nagy barátjának van csuklója hozzá, és bizonyára kalandvágyó lelkülete is. Hogyan is boldogulna másként ebben a downsizing-oló, dízelutáló, ráncfelvarró, hatótáv-firtató, SUV-dominált, áremelkedős (stb.) autós dzsungelben? A kidolgozás minősége a WE-től megszokott színvonalú: a sötétkék számlap a rakott indexekkel, a tok színéhez passzoló segédszámlapokkal, a jellegzetes mutatókkal és a markáns, oldalán finoman barázdált, forgatható lünettával erőteljes, egységes külsejű sportórát eredményez. Képről nem tudom megállapítani, hogy a tok az aranyszínű PVD-től ilyen, vagy mert bronz. A színárnyalat miatt az előbbire tippelek, de boldogan tévednék, mert a bronztokos órák iránti vonzalmam inkább nő, mint csökken.
Az órát a Miyota 6S11 kvarcszerkezet tartja életben. Ez a werk abban különbözik a 6S21-től, hogy a segédszámlapok nem a hármas-kilences, hanem a tizenkettes-hatos vonalon helyezkednek el. A központi másodpercmutató a kronográf használatakor gyors visszaállítású, a kezelőgombok pedig úgy kattannak megnyomáskor, mint egy mechanikus kronográf gombjai. Az óra megengedett eltérése havi +/- 20 mp, szóval a pontosságára nem lehet panasz. Akár 200 méteres mélységben is működőképes maradna az Almaz, úgyhogy nyugodtan lehet esős időben is ilyennel a csuklón autóteszt videót készíteni. A Vostok Europe márka-nagykövetei között is akad „vizes“ foglalkozású ember: például búvár és volt tengerész. No meg erőemelő, műrepülő pilóta, ketrecharcos és orvosegyetemen oktató professzor. Ám úgy tűnik, hogy Vályi István személyében most már autószakértő is került a WE modelleket kedvelők táborába. Viselje egészséggel az órát!
A Vostok Europe nem azonos az 1942-ben Tatárföldre evakuált szovjet (ma orosz) óragyárral, noha a litván cég 2003-as indulásától 2014-ig szoros kapcsolatot ápolt az „eredeti“ Vostok órák gyártójával a Chystopol Watch Factory Vostokkal és annak szerkezetgyárával. Ma már szélesebb, Svájctól Japánig terjedő körből származó szerkezeteket építenek be az óráikba, amelyeket nem is annyira a sportos, mint inkább a kalandvágyó lelkületű vásárlók számára gyártanak.
![]() |
FOTÓ: VOSTOK EUROPE |
Egy WE órát kilométeres távolságból felismerhetünk, egyrészt külső jegyei, másrészt hatalmas mérete alapján. Az Almaz sem kicsike, nyilván azért szerepel a nevében a Space Station szó, mert majdnem akkora, mint egy űrállomás: tokátmérője a fülek és a korona nélkül 47 mm, magassága 15,4 mm – valóságos torony. Szerencsére az autók nagy barátjának van csuklója hozzá, és bizonyára kalandvágyó lelkülete is. Hogyan is boldogulna másként ebben a downsizing-oló, dízelutáló, ráncfelvarró, hatótáv-firtató, SUV-dominált, áremelkedős (stb.) autós dzsungelben? A kidolgozás minősége a WE-től megszokott színvonalú: a sötétkék számlap a rakott indexekkel, a tok színéhez passzoló segédszámlapokkal, a jellegzetes mutatókkal és a markáns, oldalán finoman barázdált, forgatható lünettával erőteljes, egységes külsejű sportórát eredményez. Képről nem tudom megállapítani, hogy a tok az aranyszínű PVD-től ilyen, vagy mert bronz. A színárnyalat miatt az előbbire tippelek, de boldogan tévednék, mert a bronztokos órák iránti vonzalmam inkább nő, mint csökken.
![]() |
FOTÓ: VOSTOK EUROPE |
Az órát a Miyota 6S11 kvarcszerkezet tartja életben. Ez a werk abban különbözik a 6S21-től, hogy a segédszámlapok nem a hármas-kilences, hanem a tizenkettes-hatos vonalon helyezkednek el. A központi másodpercmutató a kronográf használatakor gyors visszaállítású, a kezelőgombok pedig úgy kattannak megnyomáskor, mint egy mechanikus kronográf gombjai. Az óra megengedett eltérése havi +/- 20 mp, szóval a pontosságára nem lehet panasz. Akár 200 méteres mélységben is működőképes maradna az Almaz, úgyhogy nyugodtan lehet esős időben is ilyennel a csuklón autóteszt videót készíteni. A Vostok Europe márka-nagykövetei között is akad „vizes“ foglalkozású ember: például búvár és volt tengerész. No meg erőemelő, műrepülő pilóta, ketrecharcos és orvosegyetemen oktató professzor. Ám úgy tűnik, hogy Vályi István személyében most már autószakértő is került a WE modelleket kedvelők táborába. Viselje egészséggel az órát!
Ps.: Csak most vettem észre, hogy az órát leíró piktogramok között szerepel a "Rose gold PVD" is. Pedig már reménykedtem... :)
0 Megjegyzések