Ad Code

Responsive Advertisement

INNEN-ONNAN

6/innen-onnan/ticker-posts

TISSOT T-RACE POWEMATIC 80 – A PRX ÁRNYÉKÁBAN


 

A cég dzsolidzsókere a Powermatic 80 szlogen, a felirat, ami a PRX-ek és más automata modellek számlapjáról is visszaköszön.


A svájci óraipar szívében, Neuchãtel kanton Lelocle nevű városkájában működő Tissot-nak (ejtsd: tisszó) nincs könnyű dolga. A cég a Swatch Group tagjaként ráosztott szerepe szerint pendlizik a belépő kategória és a középkategória alsó szegmense között. A XIX. század közepén alapított  Tissot szebb napokat látott vállalat, még a XX. század első felében is az élvonalat képviselte az óragyártásban. 1929-ben társult az Omegával, és miután más gyártók, például a Lemania is csatlakozott hozzájuk, lényegében ez a társulás lett a későbbi Swatch Goup egyik előzménye. A Tissot azonban nem élte túl a kvarcválságot, csak a Swatch Group megalakulása hozta vissza a semmiből, és azóta igyekszik kétségtelen hagyományaira támaszkodva megfizethető árú, tetszetős órákat gyártani. 

A cég legkeresettebb órája a PRX, amely „time only“ és kronográf verzióban, kvarc vagy automata szerkezettel, valamint megszámlálhatatlan színváltozat hadrendbe állításával kerül piacra, és valószínűleg a legjobb ár/érték arányú variáns azok számára, akik minőségi integrált tokfüles svájci karórát keresnek relatíve olcsó áron. A cég természetesen a zászlóshajó mellett is széleskörű kínálattal rendelkezik, a klasszikustól a modernig mindenféle stílusban, és az integrált tokfüles sportóra kategóriát sem hagyja rá kizárólag a PRX-re.


KÉP: TISSOT


A T-Race széria is meglehetős történelemmel rendelkezik, s noha nem olyan kapós, mint a PRX, ezt valószínűleg annak köszönheti, hogy a hovatovább ikonikusnak számító márkatársnál egyénibb utakon jár. Az összetett tok alsó része a sarkoknál egy kis konkáv megbolondítással a Royal Oak nyolcszögűségét veszi át, a lünetta pedig az IWC Ingenieur-ének kerek formáját. A díszcsavarokkal dekorált számlapkeret jelenlegi variációja letisztultabb a korábbiaknál, mivel elhagyták róla a sportmotorok féktárcsáját utánzó mintázatot. A tok mérete 41 x 11,5 milliméter, ami ideális viseletté teszi az órát akár átlagos méretű csuklón is. 

Viszont az arányok úgy alakulnak, hogy a T-Race Powermatic 80 fejnehéznek hat. A háromszemes, szál-csiszolt és a vízszintes letöréseknél polírozott karperec vagy a kaucsukszíj ugyanis az arányosnál keskenyebb a csatlakozásnál, ezért a tok túlzottan nagynak tűnik. De még mindig jobb a helyzet, mint az óra kronográf változatán, amelyen még szembetűnőbb a toknak a csathoz/szíjhoz viszonyított hangsúlyos volta. Nyilván a Tissot-nál dolgozóknak is van szeme, tehát ez a számomra fura és könnyen orvosolhatónak tűnő „anomália“ bizonyára szándékos.


EBBŐL A SZÖGBŐL KEVÉSBÉ LÁTSZIK FEJNEHÉZNEK. KÉP: TISSOT
 

Fekete és kék, sunray csiszolású, selymes fényű számlapok váltakoznak az ezüstszínű és aranyszínű acéltokokban. A tok oldala sem sivár, határozott formájú koronavédők, valamint a szemcsés és rovátkolt részek váltakozása okozza az izgalmakat. A sportosan esztétikus számlap képét rakott hasábindexek és részben áttört, „búvárórásan“ széles mutatók teszik kitűnően leolvashatóvá. A jelzetek és a mutatók bőven kaptak Super-LumiNova festést a tükröződésmentes bevonatú zafírkristály alatt. Az óra ismert elemektől sem mentes, mégis egyéninek tűnő összképe míves, sportosan elegáns.


KÉP: TISSOT
 

A cég dzsolidzsókere a Powermatic 80 szlogen, a felirat, ami a PRX-ek és más automata modellek számlapjáról is visszaköszön. A T-Race PM 80 hivatalos ismertetőjében az szerepel, hogy az órát „swiss automatic movement“ működteti – abból pedig elég sok és sokféle található karórák millióiban. Szerencsére nem titok, – még ha a Tissot nem is veri nagy dobra –, hogy az órában az ETA 2824-2 utódjának tekinthető C07.111 ketyeg, ami visszafogott, 3 Hz-es működéssel és hatékonyabb főrugóval hozza ki magából a 80 órányi járástartalékot. A Tissot-ra egyébként jellemző, hogy titokzatos félmosollyal intézi el a szerkezetei utáni érdeklődést, de mivel sokkal kevesebb embert érdekel, hogy mi dolgozik egy órában, mint ahányan csupán az óra külleme vagy innen-onnan hallott legendák alapján választanak márkák és modellek közül, ez nemigen hat a cég imázsára. Persze a tárgyszerű őszinteség se biztos, hogy rontana rajta, ha talán nem is javítana.


KÉP: TISSOT

A szerkezetben nincs dedikált után-állító modul, ami nem könnyíti meg a szervizelést. A Tissot szerint esetükben nincs is ilyesmire szükség, hiszen a gyárban lézerrel lövik be a szerkezetek pontosságát, amolyan „high-tech“ módon. Ez minden bizonnyal valóban így van, mégis egy nagy adag optimizmus szükségeltetik ahhoz, hogy a vásárlót ne érdekelje az utólagos kalibrálás kézenfekvő módja. Már, ha egyáltalán érdekel valakit, hogy ... lásd feljebb. 

De akárhogy is, érdekes óra a három mutatós T-Race Powermatic 80. Látszik a szándék és a munka, s a motorsportokhoz való egyértelmű kötődése mellett is magán visel némi eleganciát. Erős „motorjával“, sajátos külsejével és 100 méteres vízállóságával egyáltalán nem sok érte a 300 ezer forint körüli ár.


KÉP: TISSOT


Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Ad Code

Responsive Advertisement