Érdekes módon a motorozás mintha kevésbé lenne vonzó az óragyárak számára, de ebben a cikkben éppen egy kivételről lesz szó.
Számos sportversenyen értelemszerűen szükség van időmérésre, de más jellegű sportesemények is vonzzák az „órásokat“, hiszen mindig hasznos, ha nagy tömeg előtt jelenhet meg az adott márka logója. Az óragyárak nem is mulasztják el a lehetőséget, ha közel kerülhetnek egy-egy sportághoz, és nem fukarkodnak a szponzorációval. A motorsportok különösen kapósak, ugyanis ezek „férfias“ sportok, és az óragyárak férfiak számára hozzák ki a legtöbb újdonságot, hiszen a karóra a férfiak legfőbb, sőt gyakran az egyetlen ékszere. Ismert a Chopard autós kötődése, a Porsche Design kapcsolata a névadó gyárral, a Breitling és a Bentley hosszan tartó frigye, és persze autógyártók maguk is készíttetnek órákat, például a Jaguar, a BMW vagy a Ferrari. Érdekes módon a motorozás mintha kevésbé lenne vonzó az óragyárak számára, de ebben a cikkben éppen egy kivételről lesz szó: az olasz Ducati motorgyár és a nálunk kevésbé ismert, szintén olasz Locman óramárka kapcsolatából született órák ürügyén.
A Ducati és a Locman szövetsége 2017 óta tart, a mostani kollekció már a negyedik széria, amelyik ebből az együttműködésből született. A Locman-Ducati órák új generációja három modellből áll: a Time Only automata, a Quartz Chronograph és az Automatic Chronograph. A kollekciót a Centro Stile Ducati tervezte és a Locman valósította meg.
Az alap az automata három mutatós „Time Only“. A szerkezetről mindössze annyi tudható, hogy a Miyotától való eredetin egy olasz szerkezetgyártó módosított valamelyest. Ahogy nézem, ez a werk a 25 köves Miyota 8215 lehet, 21600-as lengésszámmal és 40 óra járástartalékkal. Úgy tűnik, csak annyit módosítottak rajta, hogy néhány helyen átfúrták a rotort, ami nem egy nagy változás, viszont igen stílusos, mert így a Ducati motorok lyuggatott féktárcsáira asszociálhatunk. Az ismertető szerint az óra 100 méterig vízálló, de a tokra 5 atmoszférát gravíroztak, úgyhogy legfeljebb a kézmosást bírja, és talán a csapóesőtől sem jön zavarba, de vízállónak nem mondanám. A Miyota 8215 egyébként megbízható, közismert szerkezet, elketyeg a végtelenségig, és a szervizelésével sem lehet gond. Az óra ára 598 Euro.
Viszont jóval izgalmasabb az automata kronográf, amelyet Sellita werkkel szereltek fel. Az SW500 másodperc stopos kronográf szerkezet dátummal. A werk a jó öreg ETA/Valjoux 7750-en alapul, 28800 féllengéssel működik, a járástartalék 62 óra, pontossága pedig az ETA ETACHRON nevű csavaros beállító csapjával finomhangolható. A tok titánból készült, és 100 méterig vízálló. Az órát számozott, 100 darabos limitált mennyiségben gyártották. Az ára 2298 Euro.
Hanem a titkos fegyver a harmadik óra, a kvarc kronográf. Ez ugyanis még a „Time Only“-nál is olcsóbb 100 Euróval – és nem látszik rajta, hogy kvarc. Nem mintha bármi baj lenne a kvarcórákkal, sőt. Ezzel együtt kivételes eset, hogy egy kronóról nem lehet már első pillantásra megmondani, hogy mechanikus-e vagy kvarc. A kvarcoknál ugyanis, amennyiben a segédszámlapok 3-6-9 elosztásban jelennek meg a számlapon, a két oldalsó mindig a 3-as és a 9-es között képzeletben meghúzható tengely fölött helyezkedik el, míg a mechanikus kronókon a középpontjuk erre a tengelyre esik. Kivéve ezt az órát, mert ennél éppen ott van az a bizonyos két segédszámlap, ahol egy mechanikus órán is lenne. Mivel a központi másodpercmutató nyugalomban pihen a 12-esen, amíg működésbe nem hozzuk a stopper funkciót, csak az veheti észre az óra kvarc voltát, aki közelről nézi a kis másodpercmutatót a 6-osnál, ami egyet ugrik másodpercenként, ahogy a legtöbb kvarcórán.
A három különböző szerkezettel működő óra dizájnja egységes jellegű. A két automatán a számlapok sima felületét a korona felőli oldalon átveszi a versenypályák célvonala előtti részen az aszfaltra festett csíkozásra hajazó motívum. A festett arab számos indexek csak a három mutatóson jelzik az órákat, a két kronográfon azzal is kiemelik az óra stopper-funkcióját, hogy az eltelt tízperceket írják ki minden második órához. A fekete számlapos, visszafogott, mégis sportos külső az olasz nemzeti színekkel és a Ducati emblémával igazán üdítő látvány. Az átgondolt és esztétikus dizájnra a tokot ölelő keret teszi fel a koronát. A tokfülekben végződő keret oldalanként két-két csavarral rögzíti a tokot, és közben meg is támasztja, mint a motorkerékpár váza az motorteret és a felépítményt. A Locman eddigi Ducati szériái is sportosak voltak és igyekeztek megjeleníteni a híres olasz motorok egyes jellegzetességeit. Ez a mostani széria azonban szintet lépett ezzel a kerettel. A megoldás egyszerre zseniális és esztétikus, igazi motoros sportórává varázsolja a stílusosan megtervezett és gondosan kidolgozott órákat – nem csak motorosoknak.
0 Megjegyzések